Dag 13 & 14: Monteverde - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 13 & 14: Monteverde - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 13 & 14: Monteverde

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Tijs

29 Juli 2017 | Costa Rica, Puntarenas

Costa Rica staat bekend om zijn prachtige flora en fauna! Dit natuurschoon komt helemaal tot leven in het regenseizoen. Laten wij nu juist in Costa Rica zijn op het hoogtepunt van de moesson.
De eerste avond in Monteverde besloten we daarom deel te nemen aan 'the nightwalk'. Dat houdt in dat je 's avonds gewapend met een zaklamp door een donker woud aan het banjeren bent op zoek naar exotische wilde dieren. Dit leek ons wel wat!
Onze gids was een meisje van begin 20 die volgens mij net haar opleiding tot bioloog was gestart. Het verliep allemaal erg moeizaam en namen van dieren en planten in het Engels was voor onze lieve gids iets teveel gevraagd. Het was voor ons dus vooral gissen naar de Engelse vertaling aangezien ons Spaans zich beperkt tot 'gracias' en 'cerveza'. Hier komen we trouwens wel een heel eind mee!
Na drie kwartier door dat bos te hebben gemarcheerd hadden we alleen nog maar 2 vlinders en een wandelende tak gezien. De rest van de groep liep vrolijk verder terwijl wij begonnen te mopperen. Voor 25$ de man wilden wij slangen, luiaarden en toekans zien. Desnoods de big five. Wij zijn de moeilijkste niet!
Later die avond zagen wij op 35 meter hoogte een luiaard en een katachtige. Alle andere gidsen stelden elkaar middels een walkie talkie op de hoogte van de plek van deze dieren.
Binnen een mum van tijd stonden alle toeristen te dringen en te duwen om een foto te maken van deze grote kat! Dan zie je dus volwassen mensen ruzie maken om het beste plekje om een selfie te maken. En dan hard roepen dat wij bovenaan de voedselketen staan...
Toch nog enigzins met een beteuterd gevoel gingen wij terug naar het hotel voor een goed nachtje slaap!

De volgende dag zou misschien weleens de meest heftige dag van de vakantie kunnen worden. Ver voor de vakantie hadden wij de afspraak met elkaar gemaakt dat we onder geen enkele omstandigheid zouden gaan bungeejumpen of dergelijke malle fratsen zouden uithalen. Lekker met de beentjes op de grond genieten van het leven.
Wij besloten te gaan ziplinen! En dit was niet zomaar een zipline! Nee, dit was de langste zipline van Latijns-Amerika. De langste tokkelbaan was 1600 meter lang. Je hangt dus bijna twee minuten aan een touwtje met je kop in de stratosfeer. Wel met een fantastsich uitzicht over de jungle. De laatste twee tokkelbanen vloog je als superman door de lucht. We hebben echt even ervaren hoe het is om te kunnen vliegen.
Als klap op de vuurpijl kon je er voor kiezen om de mega Tarzanswing uit te voeren. Dit betekent dat op 45 meter hoogte de afgrond in stapt en hoopt dat je touw niet te lang is waardoor je een mooie zwaai maakt. Met knikkende knieën hebben we het allebei gedaan. We vonden het allebei echt heel erg gaaf, maar bungeejumpen, no way!

Later die avond zijn we de bar ingedoken om een voetbalwedstrijdje te kijken en een happie te eten! De volgende ochtend vertrokken we weer door naar het volgende plaatsje!