Dag 15 en 16: Montezuma - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16: Montezuma - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16: Montezuma

Door: Tijs

Blijf op de hoogte en volg Tijs

29 Juli 2017 | Costa Rica, Jacó

Vandaag stond de volgende reisdag op het programma. Dit ging ook nu weer als een zonnetje. Het openbaar vervoer is hier uitstekend geregeld, dus na een bus, klein stukje taxi, boot en nog een bus kwamen we na een reis van 5 uur aan in montezuma. We hadden ons huiswerk vooraf gedaan, dus we wisten naar welk hotel we wilden. Het hotel had nog een kamer vrij met uitzicht over zee, helemaal super!

Omdat We het gisteren vrij laat (of vroeg, het is maar hoe je het bekijkt) hadden gemaakt in de plaatselijke discotheek van Monteverde en de wekker alweer om 5 uur ging waren we vrij brak. We hebben daarom rustig onze spullen op de kamer gelegd, rustig geluncht en uiteindelijk nog even op het strand gelegen.
Het strand was echter onwijs smerig; overal lagen aangespoelde dode vissen. De zee verklaarde dit: vies bruin water, waar de dode vissen, stukken hout en andere rotzooi in rond dreven. 's Avonds zijn we op tijd naar bed gegaan om de gemiste uurtjes in te halen.

Na een goede nachtrust en rustig aan gedaan te hebben zijn we eind van de ochtend richting een waterval gaan hiken. Na een half uur letterlijk klimmen en klauteren kwamen we bij een mooie waterval, waar we een verfrissende duik hebben genomen in het beekje onderaan de waterval. Na vervolgens in de zon nog van de waterval en het weer te hebben genoten zijn we terug geklauterd richting montezuma om daar van een goede, typisch costa ricaanse lunch te genieten. Vervolgens hebben alle tijd genomen om alle sociale media weer bij te houden, zodat we weer volledig op de hoogte waren van wat er zich afspeelt op het thuisfront.

Na de lunch was het inmiddels al eind van de middag, maar we besloten toch nog naar het Playa Grande te gaan, 7 km buiten Montezuma. Deze hike bleek echter voor grote gedeeltes over het strand te gaan en het was inmiddels behoorlijk vloed aan het worden. Na een dik half uur besloten we toch maar om te keren omdat de zon er toch ook niet echt was en sommige delen al bijna niet meer te doen waren vanwege de hoge waterstand. Uiteindelijk hebben we op Playa Montezuma nog even gelegen alvorens we terug gingen naar het hotel.
Na 2 erg relaxte dagen gaan we morgen door naar Manuel Antonio, op zoek naar de wildlife van Costa Rica!

Hasta la vista!