Dag 6: Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 6: Managua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 6: Managua

Door: Tijs

Blijf op de hoogte en volg Tijs

17 Juli 2017 | Nicaragua, Managua

Vandaag hebben we León weer achter ons gelaten om richting Isla de Ometepe te vertrekken. We hebben echter iemand leren kennen die in Managua woont en ons de stad wil laten zien, dus we hebben besloten om toch maar 1 nacht in Managua te boeken en ons te laten verrassen.

Na een rustig ontbijtje in Parque Central en een prima busreis naar Managua zijn we nog even snel onder de douche gesprongen (eindelijk een warme!!) voordat we opgehaald werden door onze 'gids'.

We zijn begonnen met een typisch Nicaraguaanse lunch. We hebben allebei Nacatales genomen. Dit is een mengsel van kip, geprakte bonen, aardappel, cherrytomaatjes en een heleboel kruiden, verpakt in bananenbladeren. Je eet het vervolgens samen met brood of tortilla's. Erg lekker!

Vervolgens zijn we naar oud-Managua gegaan.  Hier was een groot festival aan de gang en dat schijnt ieder weekend te gebeuren. Er waren hele steigers neergezet met een heleboel grote boxen, waar de muziek zo hard mogelijk uit kwam. Verder waren er een hoop barretjes, was er een kartbaan, liepen er mensen verkleed als actiefiguren waarmee je op de foto kon en was er een show met clowns en danseressen.
Het was erg druk met mensen, op ons na alleen maar locals. Het was een beeld dat we hier vaker zien, families of groepen vrienden die erop uit trekken naar het park en daar lekker gaan chillen.

We zijn langs het grote meer Laguna Managua richting de oude kathedraal gelopen. Deze kathedraal staat sinds de zware aardbeving in 1972 op instorten. Het is daarom niet mogelijk om naar binnen te gaan.
Een stukje verderop was een hoop vrolijkheid te zien. Er was een plein waar het water via een fontein uit de grond spoot. De locale bevolking maakte hier aangenaam gebruik van om af te koelen.

Vervolgens hebben we een barretje opgezocht voor een welverdiende 'cerveza'. Omdat het inmiddels richting etenstijd liep hebben we besloten om met z'n drieën wat te gaan eten. Onze gids kende nog wel een leuk restaurant, waar we inderdaad heerlijk gegeten hebben.

Omdat we afgelopen nacht maar een korte nacht hadden, zijn we daarna terug naar het hotel gegaan waar we al snel in slaap vielen.