Dag 2: Granada ontdekken - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 2: Granada ontdekken - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 2: Granada ontdekken

Door: Tijs

Blijf op de hoogte en volg Tijs

13 Juli 2017 | Nicaragua, Granada

Vandaag was een productieve dag: om 6 uur stonden we allebei klaarwakker naast ons bed.  Fijn zo'n jetlag!
Om 7 uur zaten we aan het ontbijt (dat blijkbaar toch bij onze reservering zat). Een pancake met banaan en kaneelbroodjes gingen er lekker in, waarna we na wat korte informatie van de receptioniste op pad zijn gegaan.

Niet ver van ons hotel zit het 'Central Park', en plein met wat bomen en een hoop verkoopkraampjes. Daarnaast staat een mooie cathedraal, waar we binnen onze culturele plicht hebben gedaan. Voor 1 dollar (30 Córdoba) konden we in de bell tower van het uitzicht genieten, maar omdat we niet kleiner dan een briefje van 500 hadden hebben en we gemerkt hebben dat het heel moeilijk is om dat te wisselen hebben we besloten dat morgen te doen.
Dat het uitzicht mooi is hadden we al snel door, als je die de straten van Granada loopt, zie je over de huizen heen de in wolken gehulde vulkaan Mombacho.

Vervolgens zijn we richting Lago Nicaragua gelopen en langs het water gelopen. Regelmatig kwamen er mannetjes naar ons toe om een bootreis van een uur lans 40 eilanden, waaronder Monkey Island, te verkopen. In eerste instantie hebben we dit afgeslagen, maar toen we om 10 uur erachter kwamen dat we het grootste gedeelte van Granada al gezien hadden, zijn we toch maar in een bootje gestapt bij een 'capitano' die alleen maar Spaans sprak.
Op een aantal eilanden stonden luxe huizen, op andere woonde locale bevolking, maar per eiland niet meer dan 1 huis. Het hoogtepunt van de boottocht was uiteindelijk Monkey Island, een eiland met 3 apen die getraind waren om de boot naar de kant te trekken en vervolgens een trucje te doen in ruil voor fruit. Niet bepaald wat we er van verwacht hadden...

Na de boottocht zijn we terug gelopen richting het centrum van Granada, hebben geluncht en zijn land de supermarkt geweest. Terug bij het hotel hebben we de rest van de middag 'gechilld' in de tuin van het hotel. Toen we om 4 uur nog een keer richting het centrum wilden om de andere kant van het centrum te bekijken werden de wolken steeds dreigender en begon het te regenen. Door deze regenbui hebben we de expositie van the art school goed kunnen bekijken. Nadat het weer wat droger was geworden hebben we maar besloten om weer terug te gaan richting het hotel en daar nog wat te hangen tot het avondeten.

Rond half 8 zijn we richting het straatje van Granada gelopen waar eigenlijk alle restaurants zitten. Van de volledig Spaanse kaart hebben we een burito pollo en dos cerveza besteld. Na het eten hebben we nog een rondje gelopen en een ijsje gegeten. Omdat de jetlag er alweer aardig inhakte zijn we nog even naar een rooftop bar geweest voor een biertje. Daar zaten we echter steeds meer in te kakken, dus om 10 uur besloten we ons maar over te geven aan de slaap en terug te gaan naar het hotel.

Morgen gaan we naar Laguna de Apoyo en 's avonds naar Volcano Masaya om daar de zonsondergang te zien en het lava in de vulkaan te zien stromen.

• 13 Juli 2017 - 08:11

Loes:

Leuk uitgebreid verslag Tijs!
    Delen zijn ook wel herkenbaar.
    Wordt er echt alleen Spaans gesproken (en zo ja, bakken jullie daar wat vsb?) of kun je ook met Engels uit de voeten ?
    En hoe is de temperatuur?

Morgen/straks veel plezier bij meer, vulkaan en zonsondergang!

• 13 Juli 2017 - 22:14

Opoma:

Zijn jullie al uitgeslapen, want dat is wel het beste om dan naar d vulkaan te gaan. Geen regen vandaag ?
    Wij hadden prachtig weer en hebbem de kerk van Deventer bekeken; óók leuk !
    Groetjes en genieten.