Dag 10: San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 10: San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 10: San Juan del Sur

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Tijs

21 Juli 2017 | Nicaragua, San Juan del Sur

Lieve trouwlezende vrienden en familie,

Vandaag is de dag aangebroken dat wij de epische strijd zijn aangegaan met de golven van de Stille Oceaan! Voordat wij deze beproeving zouden ondergaan, bleek het vanochtend al een stuk beter te gaan met Tijs! Gelukkig maar! Tijs heeft het klokkie rond geslapen en om half 7 zijn we zelfs in de stromende regen een stuk over het strand gaan joggen. En ja, jullie lezen het goed!

Er raast blijkbaar een tropische storm over Centraal Amerika. Iedere ochtend worden wij namelijk gewekt door de vele regenval. De temperatuur daarentegen blijft heerlijk boven de 25 graden. Later op de ochtend trekken de buien over en komt de zon tevoorschijn. Mooi, want we kunnen nog wel een kleurtje gebruiken!

Na een heerlijk ontbijt aan het strand zijn we de boeken ingedoken om een reisplan te maken voor Costa Rica. Dit hadden wij natuurlijk nog niet voorbereid, want wij werken het best door op het allerlaatste moment dingen in elkaar te flansen! Na wat puzzelen en uitdokteren van routes is het toch gelukt en hebben wij onszelf beloond met een happie eten en een ijskoffie in de baai van San Juan del Sur.

De baai wordt aan beide zijdes ingesloten door mooie heuvels. Deze heuvels zijn begroeid met bomen en de kleuren zetten zich prachtig af tegen de blauwe lucht. In de verte op zee dobberen wat kleine bootjes. Als je snel kijkt, lijkt het wel een prachtige natuurschildering van Bob Ross. Ook staat er bovenop de heuvel een groot beeld van Jezus C. die over de stad heen kijkt. Net zoals het beeld in Rio de Janeiro. Dit grote beeld wilden wij na de lunch gaan bezoeken, maar door de hitte en een stromende rivier, die wij genoodzaakt waren te oversteken, hebben wij onze loop gestaakt. Wij besloten om van de zon te genieten aan het strand.

Omringd door surfdudes en surfchicks trokken wij toch de aandacht van het strand! Dit kwam absoluut niet doordat Nick zich stond in te smeren met factor 50 en bijna licht gaf en omdat Tijs zijn shirt uitdeed, maar toch stiekem een 'wit' shirt aanhield. Desalniettemin liepen wij in baywatch style naar de grote golven en trotseerden wij deze enorme joekels.  Het idee dat wij deze grote jongens later met een surfplank gaan berijden is angstig, maar geeft ook wel een enorme kick!
Gehavend en gevloerd door de kracht van de zee rolden we op ons handdoekje om nog wat zon te pakken.

Vanavond blijven wij in ieder geval op de beentjes staan en gaan we de stad eens verder onder de loep nemen!

Vanuit het warme Nicaragua wensen wij jullie een fijne dag!

• 21 Juli 2017 - 17:47

Mama Vuijkie:

Wat heerlijk al die goeie berichten jongens. Fijn dat Tijs weer opgeknapt is. En al die aandacht op het strand is voor jullie ook wel prettig hoop ik.
    Hier gaat alles ook zn gangetje en het heerlijk om wat van jullie te mogen horen en lezen.
    Zo reis ik in gedachten toch mee. Super genieten beide.

Mama

• 21 Juli 2017 - 22:54

Daniella:

Leuk verhaal weer! Maar eehm baywatch style + lichtgeven?
    Daar moet inderdaad nog wel even aan gewerkt worden ;)
    Maar wat een helden als jullie die golven te pakken gaan
    nemen hoor!

X