Dag 5: León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu Dag 5: León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Tijs Nick - WaarBenJij.nu

Dag 5: León

Door: Nick

Blijf op de hoogte en volg Tijs

17 Juli 2017 | Nicaragua, León

Wij zijn nu pak hem beet 5 dagen in Nicaragua en nog geen enkele keer hebben wij een warme douche gehad. Gelukkig zijn we echte kerels en hoor je ons hier niet over...
Na de koude douche en ons korte ontbijt werden we opgehaald om te gaan vulkaanboarden. Dit houdt in dat je met een latje onder je kont met een hoge snelheid van een vulkaan afsjeest.
Voordat we dit ook echt daadwerkelijk gingen doen, werden we in een busje met andere toeristen afgezet bij de vulkaan 'Cerro negro'. Deze 726 meter hoge vulkaan is volledig zwart. Vandaar de naam Cerro Negro wat zwarte berg betekent.
Aan de voet van de vulkaan kregen we van onze reisleider onze jumpsuit en board mee. Deze moesten we de gehele weg zelf omhoog sjouwen. Heel zwaar was het gelukkig allemaal niet en we konden de gehele weg genieten van een adembenemend uitzicht. Hoe hoger we liepen, hoe mooier het werd!
Een aantal keer stopten we onderweg met de groep zodat we wat water konden drinken en de reisleider ons kon voorzien van informatie over de vulkaan en de regio.
Eenmaal boven op de vulkaan trokken we ons pakkie aan en liepen we naar de steil aflopende afgrond. De reisleider vertelde ons kort hoe we ons board moesten gebruiken en wenste ons vooral heel veel plezier.
Er stonden op dat moment twee vrouwen vooraan die toch liever niet wilden starten. Hierdoor voelde ik mij geroepen om naar voren te stappen en te gaan zitten. Ik hoorde Tijs nog wat roepen, maar op dat moment stuiterde ik al over de vulkaanstenen naar beneden. Halverwege probeerde ik op hoge snelheid nog een 360, maar tevergeefs. Wel ben ik zonder kleerscheuren beneden aangekomen.
Tijs ging zo verschrikkelijk hard naar beneden dat hij onderweg is geflitst en tegen is gehouden door de reisleider zodat hij niet op de vrouw voor hem klapte. Tijs gaat tegenwoordig door het leven als Lightening Tijs!
Beneden kwamen we tot de conclusie dat het echt een vette ervaring is geweest. Niet alleen het boarden, maar ook de weg omhoog!

Terug in het hotel hebben we het zwart van ons lichaam gehaald en zijn we wat wezen eten. Op dat moment besloten we om wat te gaan relaxen in het hotel. Lekker in de hangmat met een boekje. Niks mis mee!

Later op de avond zijn we met een Belgisch koppel wat gaan drinken in een soort rooftopbar. Nadat we het Belgische koppel onder de tafel hebben gedronken zijn wij nog even het nachtleven van Léon ingedoken. Het werd laat.

• 17 Juli 2017 - 16:24

Loes:

Geweldig om te lezen wat een stoere bikkels jullie zijn, stuiterende Nick en lightening Tijs :-D

Ik heb zomaar het idee dat jullie het wel naar je zin hebben. Houden zo!

• 17 Juli 2017 - 18:58

Mama Vuijkie:

SUPER GAAF jongens, wat een sport. Hoop dat je het zwart van je lijf hebt gekregen. Hoop dat je vanaf de berg bent gevlogen en niet richting krater anders had je zeker een 360 gemaakt omhoog. Die bekeuring die Tijs krijgt haal ik er wel uit hahahah. Geniet maar en tot schrijft.